SALAM UKHUWAH FILLAH......


I made this widget at MyFlashFetish.com.

MUQQADIMAH

Thursday, August 20, 2009

RAMADHAN KAREM....



Salam buat semua....

Maaf lama tak bersinggah di blog ni...bukan sebab apa...disebabkan kesihatan yang tidak mengizinkan....maklumlah musim sekarang kena berjaga2.... walaupun hari2 ke sekolah saya memakai penutup mulut untuk mengelak dari penyakit berjangkit ni, akhirnya saya turut terkena deman panas yang saya kira sangat membahaya pada ketika ini..(19hb)kali pertama saya cek di klinik kerajaan, suhu badan saya 37.9 (hari pertama cek) dan bila saya minta mc dengan penolong pegawai perubatan, ternyata beliau tidak memberikan mc tersebut memandangkan katanya dia bukan doktor....saya pulang kerumah dalam keadaan sedih tetapi saya usaha juga melakukan aktiviti untuk menurunkan kadar suhu saya itu....

Esoknya (20hb), saya bangun pagi..... saya rasa bisa badan masih ada dan saya bernekad nak ke klinik swasta pulak untuk cek suhu badan saya lagi....pagi semalam saya tak makan ubat deman pun sebab nak drive ke yong peng. Saya berjumpa dengan doktor dan bila doktor cek suhu badan saya ternyata makin meningkat suhu badan saya....38.9 (masa tu hanya Allah yang tahu perasaan saya)..Doktor tanya dah makan ke ubat pagi ni....saya kata lum lagi..bimbang nak drive, terus doktor marahkan saya...dia bimbangkan saya andai saya rebah ditengah jalan...saya angguk kepala je....dalam kepala risaukan keadaan saya tapi saya kena kuatkan semangat nak2 masuk bulan ramadhan esok...dan pada hari ni saya rasa bisa badan dah takder....batuk pun dah berkurangan....selsema setakat ni takde...risau dibuatnya bila pikir keadaan yang kurang sihat ni..doktor nasihatkan minum air 100 plus dan air kelapa banyak-banyak...moga deman berkurangan...dan Alhamdulillah dapat mc 2 hari....maknanya sampai hari jumaat dapat cuti..bukan apa..nak rest kat umah jer....


21hb, Alhamdulillah...saya rasa badan dah ok..rasa kebah dan peluh keluar jer dari badan bila saya buat apa2 keja kat umah ni.....batuk pun kekadang je...selsema tak de..Alhamdulillah...andai kat chaah lagi cuti ni, sebelum balik kl, saya nak cek dulu keadaan suhu badan nanti...risau jugakkan....apapun saya sentiasa berdoa semoga dijauhkan dari segala penyakit berbahaya buat saya, keluarga dan muslimin serta muslimat....Nauzubillahiminzalik.....

wassalam...

Akhir kalam buat saudara Muslimin Muslimat....selamat berpuasa di bulan Ramadhan al-Mu barak....rebutlah peluang dibulan ini...moga2 kita tergolong dari golongan yang dikendaki Allah sentiasa...Aaaaminnn...

2 comments:

rbasmy said...

Ciannyerrrrrr. Makan ubat dah kene maroh dek doktor....

HUMAIRA' said...

Tu lah Ustaz..da nasib badan...tapi Alhamdulillah...sihat doh arini...lama tak deman pun nak uji kita gak sebenarnya......ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara...:-)


I made this widget at MyFlashFetish.com.


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1430H


سعد الغامدي - Saad Al-Ghamdi

ISLAMIC ANIMATION

KITABULLAH

HELLO

Terima Kasih..Sila singgah blog ni lagi...

Terima Kasih